Lars Tunbjörk

Lars Tunbjörk

Lars Tunbjörk

Lars Tunbjörk

Larss Tūnbjērks (1956–2015)

Larss Tūnbjērks (1956–2015)

Larss Tūnbjērks (1956–2015)

Larss Tūnbjērks (1956–2015)

Lars Tunbjörk bija zviedru fotogrāfs, kura savdabīgās, krāsainās fotogrāfijas no jauna definēja dokumentālo fotogrāfiju. Pazīstams ar saviem sausiem, bet empātiskiem piepilsētas dzīves, biroju vides un postindustriālo ainavu attēlojumiem, Lars ar asu, kritisku skatienu tver modernās eksistences absurdus un melanholiju. Viņa koši piesātināto krāsu, spilgtas zibspuldzes un neparastu skatu punktu izmantošana - piemēram, zemi leņķi vai attālas perspektīvas — pārvērta ikdienišķas ainas sirreālās, pārdomas rosinošās kompozīcijās. Ikoniski darbi, piemēram, Food Industry, Tokyo, 1999, kur attēlota sieviete sterilā birojā, un Oland, 1991, kur redzams pāris zem maziem lietussargiem piepilsētas vidē, ilustrē viņa spēju atrast skaistumu un kritiku ikdienā.

Lars savu karjeru sāka kā fotožurnālists 1970. gados, strādājot zviedru laikrakstos, piemēram, Aftonbladet un Stockholms-Tidningen, jau no 15 gadu vecuma. Viņa agrīnie melnbaltie darbi attīstījās par košu krāsu izpēti, ko iedvesmoja 1970. gadu amerikāņu fotogrāfi, piemēram, Viljams Eglstons. Izrāviens notika ar 1993. gada sēriju Landet Utom Sig (Valsts ārpus sevis), kas piedāvāja rotaļīgu, taču asu Zviedrijas sabiedrības portretu, apšaubot idealizētos labklājības valsts priekšstatus. Turpmākie projekti, tostarp Office (2001), Home (2003) un Winter (2007), turpināja izpētīt komerciālisma, izolācijas un sabiedrības pārmaiņu tēmas. Viņa 2001. gada fotogrāmata Office, kas 2024. gadā tika atkārtoti izdota ar iepriekš nepublicēto LA Office sēriju, joprojām ir nozīmīgs korporatīvās vienmuļības kritikas darbs. Lara darbi atrodas prestižās kolekcijās, tostarp Ņujorkas Modernās mākslas muzejā (MoMA), Parīzes Centre Pompidou un Maison Européenne de la Photographie. Viņš izstādīja darbus globāli tādās vietās kā Tokijas Fotogrāfijas muzejs, Stokholmas Modernās mākslas muzejs un TEA Tenerife Espacio de las Artes. Viņa fotogrāfijas izsolēs ir sasniegušas cenas no 213 līdz 6355 ASV dolāriem, ar rekordlielu pārdošanu 6355 ASV dolāru apmērā par Midsommar I Rättvik Bukowskis izsolē Stokholmā 2016. gadā. Pēc viņa pēkšņās nāves 2015. gadā Lars Tunbjörk fonds, ko pārvalda viņa sieva, kinorežisore Mauda Nikandere, saglabā viņa mantojumu. Lara ietekme sniedzas uz jaunākās paaudzes skandināvu un Eiropas fotogrāfiem, nostiprinot viņa statusu kā izcilu figūru laikmetīgajā fotogrāfijā.

Mākslinieka izstādes

Mākslinieka izstādes

Mākslinieka izstādes

Mākslinieka izstādes

Larss Tūnbjērks. Skaistais neglītajā un nejaukais šķietami skaistajā

Larss Tūnbjērks. Skaistais neglītajā un nejaukais šķietami skaistajā

Larss Tūnbjērks. Skaistais neglītajā un nejaukais šķietami skaistajā

2024

+ Lasīt vairāk

Izstāde Mākslas stacijā Dubulti iezīmē izcilā zviedru fotogrāfa Larsa Tūnbjērka (1956–2015) ilgās attiecības ar Latviju. Izstādē ir aplūkojamas trīs fotosērijas: Latvija (Karosta, 1996), I love Borås! (1988–1995) un Birojs (1994–1999). Šīs trīs fotogrāfiju sērijas — visas no aptuveni viena laikmeta — atspoguļo Larsa Tūnbjērka unikālo fotovalodu un uzsver viņa attēlu emocionālo iedarbību.

Izstāde Mākslas stacijā Dubulti iezīmē izcilā zviedru fotogrāfa Larsa Tūnbjērka (1956–2015) ilgās attiecības ar Latviju. Izstādē ir aplūkojamas trīs fotosērijas: Latvija (Karosta, 1996), I love Borås! (1988–1995) un Birojs (1994–1999). Šīs trīs fotogrāfiju sērijas — visas no aptuveni viena laikmeta — atspoguļo Larsa Tūnbjērka unikālo fotovalodu un uzsver viņa attēlu emocionālo iedarbību.