Tomass Hiršhorns saka: “Māksla ir tā, kas īsteno iekļaušanu – katra cilvēka iekļaušanu. Un māksla ir tā, kas ģenerē dialogu pāri visām robežām un atškirībām. Es ticu, ka māksla vienmēr ir PAR kaut ko, tāpēc ka māksla būvē un veido, ir aktīva un produktīva. Māksla ir arī PRET kaut ko, un tāpēc "ART=SHELTER” | “MĀKSLA=PATVĒRUMS” ir forma, kas visās savās izpausmēs ir pret naidu, vardarbību un aizvainojumu, pret pasivitāti, dusmām un negatīvismu. Tas ir tas, ko es gribu apliecināt un manifestēt ar šo jauno “klātbūtnes-un-radīšanas-darbu” Latvijā.” Mākslas stacijā Dubulti 2022. gadā bija apskatāma Tomasa Hiršhorna izstāde “ART=SHELTER” | “MĀKSLA=PATVĒRUMS”. Piecpadsmit dienas no 21. aprīļa līdz 5. maijam Tomass Hiršhorns strādāja Mākslas stacijā Dubulti no plkst. 9.00 līdz 18.00. Radītais darbs “ART=SHELTER” | “MĀKSLA=PATVĒRUMS” ir reizē mākslas darbs un telpa, reizē skulptūra un klātbūtne. Mākslinieks vadīja kritiskas darbnīcas ar nosaukumu Enerģija=jā! Kvalitāte=nē!. Improvizētā studijā katru dienu notika lekcijas, priekšlasījumi, diskusijas un priekšnesumi, kuros piedalījās: Inga Žolude (kopā ar savas prozas darbnīcas dalībniekiem Santu Igauni, Ivonnu Zīli, Maiju Priedīti, Baibu Baikovsku), DJ Plastix (un dīdžeju skolas audzēkņi), Dace Vīgante, Māris Salējs, Māra Poļakova, Sandra Lode, Madara Iverta, Dainis Deigelis, Marija Luīze Meļķe, Inga Gaile, Māris Bērziņš, Ilmārs Šlāpins, Žaņa Lipkes memoriāla komanda, Jānis Taurens, Jūrmalas Jaunatnes Iniciatīvu centrs, Normunds Kozlovs, Ilva Skulte, Aija Monika Vainiņa, Madara Linna Ēvalde, Kristiāns Iesalnieks, Eksperimentālais teātris, Amanda Kraģe, Roberta Atraste, Uģis Vītiņš&Toms Vītiņš, grupa Lyricombo - Sergejs Timofejevs, Vladimirs Svetlovs, Staņislavs Judins, telpā ir papildinātās realitātes aplikācijas SAN objekti (mākslinieks Gints Gabrāns) (lasījumi un priekšnesumi turpinājās līdz 25. septembrim). Projektu ART=SHELTER | MĀKSLA=PATVĒRUMS Mākslas stacijā Dubulti Tomass Hiršhorns savā unikālajā formā būvēja no 2022. gada 21. aprīļa līdz 5. maijam kopā ar palīgiem no Latvijas Artūru Bogdānovu, Lieni Linteri, ENVIJU, Kintiju Avenu, Sāru Nudiņu, Andri Ratnieku (DJ Plastic), Kristiānu Iesalnieku, Jāni Kraukli, Līgu Spundi, Ivetu Lauri, Zoe Harodi no Izraēlas (Ruckas mākslas rezidence), Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma topošajiem scenogrāfiem Amandu Vītolu, Lindu Strihoru, Elizabeti Dombrovsku, Sandru Kalnrāceni, Anastasiju Krugļansku, Anabellu Stāmeri, Renāru Frīdenbergu un Lauru Romaščenko pasniedzēja Armanda Sidoroviča vadībā.
Tomass Hiršhorns (Thomas Hirschhorn) dzimis 1957. gadā Bernē, Šveicē.1978-1983 studējis Cīrihes Mākslas skolā (Kunstgewerbeschule Zürich). Dzīvo un strādā Parīzē kopš 1983. gada. Veidojis daudzas solo izstādes - 2021. gadā “Sarkanā līnija” - “The Purple Line”, MAAXI, Museo nazionale delle arti del XXI secolo - Romas Laikmetīgās mākslas muzejā MAAXI; “I-nfluencer-Poster”, Alfonso Artiaco galerijā Neapolē - Galleria Alfonso Artiaco, Napoli; “Fragmentu sabiedrība” - “Community of Fragments”, galerijā GL Strand Kopenhāgenā, Dānijā; “21 gads Delēza monumentam” - “21 ans Deleuze Monument” Aviņjonā, Francijā - Pôle culturel associatif de Saint-Chamand; “Spinozas auto” - “Spinoza-Car”, BOZAR Briselē; 2020. . gadā - gadā - “Mūžīgās drupas” - “Eternal Ruins”, galerijā Chantal Crousel Parīzē; 2019; “Tomasa Hiršhorna kartes” - “Thomas Hirschhorn – Maps”, kontekstā ar muzeja kolekciju, Musée Jenisch Šveicē. Piedalījies daudzos starptautiskos projektos, tostarp 2015. gadā “Visas pasaules nākotnes” - “All the World’s Futures”, 57. Venēcijas mākslas biennālē. 2015. gadā Tomasa Hiršhorna skulptūra “Eye to Eye Subjecter” bija skatāma Mākslas stacijas Dubulti atklāšanas izstādē “Man sirdī tīģer’s”.